Τι ισχύει πραγματικά για την κατανάλωση του φαγητού από τον οδηγό του οχήματος, την ώρα που εκείνος βρίσκεται πίσω από το τιμόνι.
Τι ισχύει πραγματικά
Όπως αναφέρει το άρθρο, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν περιέχει διάταξη που να απαγορεύει με γραμματικά ρητό τρόπο την «κατανάλωση φαγητού από τον οδηγό την ώρα που αυτός βρίσκεται πίσω από το τιμόνι».
Ωστόσο, μια τέτοια συμπεριφορά έρχεται σε αντίθεση με την υποχρέωση ο οδηγός, «κατά το χρόνο της οδήγησης, να είναι σε θέση να ελέγχει το όχημά του» και «να έχει πλήρη ελευθερία των κινήσεων του, για να ενεργεί ελεύθερα τους αναγκαίους χειρισμούς» ή, ειδικά περί οδηγού ποδηλάτου, μοτοσικλέτας κλπ «να κρατά το τιμόνι (εφόσον υπάρχει) και με τα δύο του χέρια, εκτός αν δίνει σήμα».
Αυτά προβλέπονται με βάση τον ισχύοντα σήμερα Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (άρθρο 13 παρ. 2 και άρθρο 40 παρ. 2 του Ν.2696/1999), ήδη από την αρχική εκδοχή του, που τέθηκε σε ισχύ το 1999 (πριν 23 έτη), και πριν την τροποποίηση των διατάξεων αυτών με τον Ν.3542/2007.
Παράδειγμα: η διάταξη του άρθρου 13 παρ. 2, όπως ίσχυε αρχικά το 1999. [πηγή, σελ. 16]
Συγκεκριμένα, σήμερα ισχύουν τα εξής:
Άρθρο 13
1. (…)
2. Ο οδηγός επιβάλλεται να έχει την, κατά τις σχετικές διατάξεις, προβλεπόμενη άδεια οδήγησης και την αναγκαία σωματική και διανοητική ικανότητα και να βρίσκεται σε κατάλληλη κατάσταση για να οδηγεί, οφείλει δε κατά το χρόνο της οδήγησης να είναι σε θέση να ελέγχει το όχημά του ή τα ζώα του. Ο οδηγός κάθε οχήματος υποχρεούται να έχει πλήρη ελευθερία των κινήσεών του, για να ενεργεί ελεύθερα τους αναγκαίους χειρισμούς. (…)
«6. Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις των παραγράφων 1 έως και 3 του άρθρου αυτού
τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο εκατό (100,00) ευρώ και επιτόπου αφαίρεση της άδειας
ικανότητας οδηγού για τριάντα (30) ημέρες. (…)
—-
Άρθρο 40
1. (…)
2. Οι οδηγοί ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών, τρίτροχων οχημάτων και Ε.Π.Η.Ο.
υποχρεούνται, όταν οδηγούν, να κρατούν το τιμόνι (εφόσον υπάρχει) και με τα δύο τους χέρια, εκτός
αν δίνουν σήμα σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα.
(…)
12. Όποιος παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο
ογδόντα (80) ευρώ. (…)
Μέχρι σήμερα, δεν έχει συντελεστεί ή εκδηλωθεί δημοσίως πρόθεση για νέα αλλαγή των συγκεκριμένων διατάξεων ή εισαγωγή ειδικής σχετικής ρύθμισης.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, τα Ellinika Hoaxes απευθύνθηκαν και τηλεφωνικά την 03/10/2022 προς το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, και έλαβαν από το Γραφείο Τύπου του αρμοδίου επί των Μεταφορών Υφυπουργού, Μιχάλη Παπαδόπουλου, πρόσθετη διευκρίνιση ότι δεν έχει σχεδιαστεί κάποιο νέο πρόστιμο, και η ανωτέρω διαπίστωση ότι νομοθετικό πλαίσιο υπάρχει ήδη στον ΚΟΚ ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα.
Μάλιστα, η υποχρέωση του οδηγού να είναι σε θέση να ελέγχει το όχημά του και να έχει πλήρη ελευθερία των κινήσεών του ισχύει ήδη εδώ και αρκετές δεκαετίες, και επί των προηγούμενων ΚΟΚ. Χαρακτηριστικά, στον ΚΟΚ του 1977 (Ν.614/1977), δηλαδή πριν 45 χρόνια, προβλέπονταν τα εξής ανάλογα στο άρθρο 13:
Το συμπέρασμα που προκύπτει
Παρ’ όλο που κυκλοφόρησαν δημοσιεύματα το Σεπτέμβριο του 2022 που διακήρυσσαν «τέλος στο φαγητό στο αυτοκίνητο» και «έρχονται ποινές» που θα ισχύουν «από εδώ και πέρα», η αλήθεια είναι ότι δεν συνέβη, ούτε αναμένεται να έρθει, νέα αλλαγή στον ΚΟΚ για το θέμα αυτό. Οι διατάξεις περί υποχρέωσης του οδηγού οχήματος να είναι σε θέση να ελέγχει το όχημά του και να έχει πλήρη ελευθερία των κινήσεών του, όταν οδηγεί, ισχύουν εδώ και δεκαετίες.
Κούκλα η κόρη της Καρολάιν: Σγουρά μαλλάκια κι ένας πραγματικός άγγελος
Ιζαμπέλα Κογιεβίνα: Η «εξαφάνιση», η νέα ζωή ως πιλότος και τα 3 παιδιά
32 ετών, κούκλα, γόνος πάμπλουτης οικογένειας: Αυτή είναι η νέα σύντροφος του Φίλιππου Τσαγκρίδη, ράκος η Καινούργιου
Αρετή Κετιμέ: Το παιδί – θαύμα και η σοβαρή ασθένεια στα χέρια της